هشدار
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 284
ترخیص کالا - گمرک غرب تهران
ترخیص کالا - گمرک غرب تهران شرکت فرا تجارت هخامنش

ترخیص کالا - گمرک غرب تهران

معرفی گمرک غرب تهران

گمرک غرب تهران در منطقه ۲۱ تهران و در کیلومتر ۱۰ جاده قدیم تهران کرج واقع شده است. در این گمرک فعالیت هایی همچون واردات قطعی، صادرات قطعی، ورود موقت، خروج موقت، ترانزیت خارجی مبدا، کارنه مبدا و مقصد و گمرک قضایی صورت می گیرد. اما گمرک غرب تهران فاقد کارنه عبوری، امور مسافری، کابوتاژ، گمرک ملوانی، مرزنشینان و امانات پستی می باشد.
خدمات ترخیص کالا از گمرک غرب تهران توسط شرکت فرا تجارت هخامنش ارائه می شود. شرکت فراتجارت هخامنش به عنوان یک شرکت بازرگانی و شرکت ترخیص کالا در گمرک غرب تهران کارگزاران گمرکی و ترخیص کاران حرفه ای بهره مند است و در کم ترین زمان می تواند کالاهای وارداتی و صادراتی را ترخیص نماید.

میزان ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران و با توجه به بررسی ها و تحلیل های شرکت فرا ترخیص آریا می توان این گونه بیان کرد که در سال ۱۳۹۵ واردات و ترخیص ازگمرک غرب تهران از لحاظ وزنی بیش از ۲۰۱ هزار تن و از لحاظ ارزش دلاری بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون بوده است. در نتیجه سهم ارزشی گمرک غرب تهران در این سال نسبت به کل واردات معادل ۲٫۱۶ درصد و سهم وزنی آن ۰٫۶ درصد می باشد.
واردات به گمرک غرب تهران از کشورهای مختلف صورت می پذیرد به گونه ای که در سال ۱۳۹۵ بیش ترین سهم وزنی ترخیص از گمرک غرب تهران ۲۸ درصد متعلق به واردات از ترکیه معادل ۵۶ هزار تن بوده است. بعد از ترکیه بیش ترین سهم وزنی ۱۴ درصد است که متعلق به خرید از چین واردات از چین معادل ۲۸ هزار تن و پس از آن بیش ترین سهم وزنی ۱۳ درصد است که متعلق به واردات از فرانسه معادل ۲۶ هزار تن می باشد و واردات از آلمان به گمرک غرب تهران با سهم وزنی هشت درصد معادل ۱۶ هزار تن و واردات از رومانی نیز یه سهم وزنی هشت درصد و ۱۵ هزار تن می باشد و ۲۹% مابقی واردات متعلق به سایر کشورها می باشد.
از لحاظ ارزش دلاری نیز می توان چنین بیان کرد که بیش ترین سهم ارزش واردات از گمرک غرب تهران ۲۶ درصد و متعلق به واردات از فرانسه که معادل ۲۹۸ هزار دلار و پس از آن ۱۶ درصد متعلق به واردات از رومانی معادل ۱۷۸ هزار دلار و سپس ۱۳ درصد متعلق به واردات کالا از ترکیه معادل ۱۴۷ هزار دلار و ۱۱ درصد متعلق به واردات از آلمان معادل ۱۲۳ هزار دلار می باشد و واردات کالا از چین هشت درصد سهم ارزشی معادل ۹۶ هزار دلار را به خود اختصاص داده است و ۲۶ درصد مابقی واردات و ترخیص کالا از گمرک غرب تهران از سایر کشورهای جهان می باشد.